بررسی زنگ فلزی در آلمان باستان

زمینه تاریخی

زنگ‌ها در قرن شانزدهم نقش مهمی در زندگی روزمره داشتند، روز کاری را تنظیم می‌کردند، نمازگزاران را به کلیسا فرا می‌خواندند و مناسبت‌های خاصی مانند عروسی‌ها و مراسم تدفین را اعلام می‌کردند.

زنگ های کوچک یا با دست به صدا در می آمدند یا از تیرها آویزان می شدند و با چکش می زدند. زنگ‌های دستی هم مذهبی بودند و هم سکولار. آنها در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفتند و معمولاً با مجسمه های مقدسین تزئین می شدند. از زنگ های کوچک نیز به عنوان زنگ در و برای فراخواندن خادمان و مؤسسات به عمل استفاده می شد. به صدا درآوردن زنگ معانی متعددی از هشدار تا محافظت از خطر، دعوت به نظم، تنظیم امور روزمره و اعلام مناسبت های مدنی و مذهبی داشت.

ناقوس‌های برنزی در قرن پنجم یا ششم پس از میلاد توسط راهبان بندیکتین در ایتالیا در اروپا تولید شد. در همین کارگاه ها زنگ و خمپاره و توپ تولید می شد. ناقوس‌های کلیسا اغلب بسیار بزرگ و سنگین بودند و جابه‌جایی آنها دشوار بود، بنابراین بنیان‌گذاران دوره گرد بودند و کارگاه‌های خود را در نزدیکی محل راه‌اندازی ناقوس‌ها برپا می‌کردند. بنابراین طرح های زنگ ها، خمپاره ها و توپ ها به سرعت در سراسر اروپا پراکنده شد.

توصیف فیزیکی

زنگ دستی از برنز طلایی، با لبه‌های پهن و کناره‌های شیب‌دار، دور لب را با نوار آویز و نوک تزیین شده و اطراف آن را با نواری از تزیینات برگی تزیین شده است. در قسمت بیرونی آن، ناقوس با چهره‌هایی که نشان‌دهنده 4 پادشاه آلمان باستان، شارلمانی، وایگون، تویسکان و واندالوس هستند، از پلاک‌های پیتر فلوتنر (متولد تورگائو، سوئیس، 1485-1496، درگذشته نورنبرگ، 23 نوامبر 1546) نقش بسته است. این چهره ها توسط عقاب ها در حالت های مختلف و هلال ماه، خورشید و ستاره از هم جدا شده اند. دسته به شکل یک شیر نشسته با پاهای جلویی برآمده است که در پایه آن یک نخ پیچ بیرون زده است که برای بستن کلاپر در زنگ فرو رفته است.

مهره ثابت کننده کلاپر جایگزین است و یک صفحه پایه برای شیر وجود ندارد. داخل تذهیب فرسوده شده است در جایی که کف کوب زنگ را زده است. خود کلاپر شکستگی در نیمه بالا دارد که احتمالاً ناشی از قرار گرفتن زنگ روی یک سطح سخت به دلیل بیرون زدگی کلاپر از پایه است.

همچنین 2 خط منحنی سوراخ حفر شده از دست چپ تویسکان تا دست راست واندالوس وجود دارد. هیچ توضیحی برای این حفره ها در ثبت موزه وجود ندارد.

 

پادشاه واندالوس

پدر همه آلمانی ها تویسکان

بنیان گذارمردم ژرمن

با نام مستعار Tuysco، Tuisco، Thuiscon، Tuisto، Tuito، Teuto، Tuiskon

پادشاه وایگون

قرن شانزدهم، تاریخ نگاران برای هر یک از دوازده قبیله تاریخی آلمان یک پادشاه تعیین کردند. این منجر به یک تبار سلطنتی ساختگی شد که برای تأکید بر حقوق جانشینی این حاکمان «ملت آلمان» طراحی شد.

شارلمانی ، یا کارولوس مگنوس (“چارلز بزرگ”)

پسر بزرگ پادشاه فرانک پیپین سوم (کوتاه قد)، او تا زمان مرگ برادرش در سال 771 به طور مشترک با برادرش کارلومان بر پادشاهی فرانک فرمانروایی کرد. سپس تنها پادشاه فرانک ها شد و مجموعه ای از لشکرکشی ها را برای فتح و مسیحی کردن همسایگان آغاز کرد. پادشاهی ها او شکست داد و پادشاه لومباردها در شمال ایتالیا شد.

نماد ماه :

ماه نماد جاودانگی و ابدیت  و در طالع بینی ماه  نماد روح است.

ماه همواره به عنوان یکی از خدایان ستایش می شد. شباهت هلال ماه با شاخه گاو انگیزه‌ای بود که ماه را حافظ چهارپایان و به ویژه گاو تصور کنند و باروری جانوران را همانند رشد و حاصلخیزی گیاهان تابع ماه بدانند. ایلامی‌ها خدای ماه را سین مینامیدند و همانند بابلی ها آن را پرستش می کردند.

 

نماد ستاره :

ستاره نماد روشنایی / خوشبختی / آرمان ها / امیدواری / هدایت / راهنمایی / ارتباط با عالم آسمانی /

 

نماد خورشید :

خورشید روشنایی و گرما می بخشد و نشانه ی حیات و سرچشمه نیروی انسان و کیهان است / پدر بشر نام دارد /

 

نماد عقاب :

عقاب نماد تجلی خدای آفتاب است / غالبا در حال جنگیدن با مار یا اژدها ظاهر میشود /

/ پرنده و به ویژه کبوتر اغلب بر عشق دلالت می کند /

/ توصیف الهه حاصلخیزی و باروری است /

ویدیوهای پیشنهادی
article
مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
error: حق نشر محتوا محفوظ است