آثار فلزی دوران رنسانس موجود در موزه ویکتوریا و آلبرت VICTORIA AND ALBERT MUSEUM

جامعه آماری موزه VICTORIA AND ALBERT

رنسانس

  • محل مبدا : آلمان
  •  قرن16
  •  دسته بندی : فلزکاری

MEDA(مدال)

1572

سازنده : مالر. والنتین

مدال های حاکمان بر روی طلا که در آلمانی Gnadenpfennige نامیده می شود، به طور سنتی توسط حاکمان به عنوان نشانه ای از قدردانی و اعتمادشان اهدا می شد. آنها در دهه 1560 در تیرول و باواریا ظاهر شدند و خیلی سریع در تمام پادشاهی های آلمان گسترش یافتند. مد برای آنها در ربع اول قرن هفدهم محو شد. آنها را هم مردان و هم زنان با زنجیر طلایی بلند می پوشیدند.

 (آویز)PENDANT

حدود 1600 – 1580

آویز طلای میناکاری شده به شکل Agnus Dei با الماس تراش خورده رومیزی و گارنت و با مروارید آویزان شده است.

(حلقه)RING

این حلقه از طلای میناکاری شده با سنگ عقیق که سر مدوسا را نشان می دهد ست شده است. شانه ها و قاب بیضی شکل با کارتوها، ماسک ها و شاخ و برگ تعقیب می شوند. محیط پیچیده و رنگارنگ نمونه کارهای آلمان جنوبی در حدود سال 1580 است.

(زنگ)BELL

1550

زنگ‌ها در قرن شانزدهم نقش مهمی در زندگی روزمره داشتند، روز کاری را تنظیم می‌کردند، نمازگزاران را به کلیسا فرا می‌خواندند و مناسبت‌های خاصی مانند عروسی‌ها و مراسم تدفین را اعلام می‌کردند. زنگ های کوچک یا با دست به صدا در می آمدند یا از تیرها آویزان می شدند و با چکش می زدند. زنگ‌های دستی هم مذهبی بودند و هم سکولار. آنها در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفتند و معمولاً با مجسمه های مقدسین تزئین می شدند. از زنگ های کوچک نیز به عنوان زنگ در و برای فراخواندن خادمان و مؤسسات به عمل استفاده می شد.

(کاسه)BOWL

کاسه سرپوشیده نمونه ای از مد برای اجناس سوار شده در قرن شانزدهم است. چوب صاف و تراشیده شده با نقره حکاکی شده با یک موتیف شاخ و برگ معمولی سبک تزئینی رنسانس نصب شده است.

این قطعه نمونه ای از نقره خانگی قرن شانزدهم است. چنین نقره ای هم کاربردی و هم زینتی بود. اشیاء ناهار خوری و آشامیدنی شکل های ظریفی به خود می گرفتند و به جدیدترین سبک ها تزئین می شدند.

(ساعت درام و کیس)DRUM CLOCK AND CASE

1540

ساعت مسافرتی زنگ دار برنجی طلایی با یک قاب چرمی حکاکی شده با نمایشی از مصلوب شدن مسیح بین دو طومار که روی هر کدام SPES MEA DEUS حک شده است. در بالای صفحه یک صفحه یک دستی با خورشید حکاکی شده است و دارای پین های لمسی برای تشخیص ساعت در شب است. فرانسوی اواسط قرن شانزدهم.

TABLE-CLOCK

1600 – 1500

ساعت رومیزی در جعبه شش ضلعی فلزی طلایی با گنبدی از شاخ و برگ سوراخ شده. آلمانی قرن شانزدهم. خریداری شده از جان وب

ALARM TABLE-CLOCK (میز زنگ دار ساعت)

600 – 1575

ساعت رومیزی زنگ دار برنجی طلایی حکاکی شده با میوه و تسمه، با علامت سازنده AM W که در کارتوشی روی صفحه پایینی آن نقش بسته، آلمانی، قرن هفدهم و بعد از آن

ALARM TABERNACLE CLOCK (ساعت زنگ دار تابرناکل)

یک ساعت زنگ دار قابل توجه در یک قاب دایره ای برنجی طلایی که بر روی یک ساقه نرده با پایی پهن تزئین شده با ماسک، میوه و تسمه تکیه داده شده است. ساعت توسط یک مجسمه نقره ای از Prudence پوشانده شده است. پشت قاب ساعت با طرحی متقارن از طومارهای گلی که از یک گلدان بیرون آمده اند سوراخ شده است. دور این کیس را یک حلقه نقره ای که با شاخ و برگ سوراخ شده احاطه شده است.

ویدیوهای پیشنهادی
article
مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
error: حق نشر محتوا محفوظ است